free-plan
شنبه 16 تیر 1403 | کاربران آنلاين : 179

ممنوعیت ثبت احوال مراغه در گذاشتن نام ترکی برای کودک آذربایجانی

آخرین مطالب:
بخش: عمومی -

اداره ثبت احوال شهر مراغه از صدور شناسنامه برای کودک آذربایجانی امتناع کرده است. پدرو مادر این کودک اسم فرزندشان را می خواهند اسم ترکی ائل آی انتخاب کنند. ولی فرد مسئول گفته چون اسم ترکی است و در لیست اسامی که از طرف دولت برای آنها ارسال شده است وجود ندارد.

ترکهای آذربایجان حتی از حق تعیین نام های ترکی بر فرزندان خود محروم هستند. در اکثر موارد مامورین ثبت احوال توصیه می کنند اسامی ایرانی (فارسی) و اسامی مذهبی که ریشه در مذهب شیعه دارند انتخاب کنند. حکومت ایران با این سیاست می خواهد هویت ترکی مردم آذربایجان را ریشه کن کند وبا اعمال  چنین محدودیت هایی به نسل کشی نرم ترکهای آذربایجان در ایران دامن می زند.



ارسال شده درتاريخ: 1391/07/27 | نويسنده: admin | نظرات (8)
برچسب ها : ، ،

نظرات این مطلب
این نظر توسط محمودرضا در تاریخ 1394/01/11 و 9:19 دقیقه ارسال شده است

تخمی ترین سرزمین...
اسم فرزندتو هم نمیتونی راحت بذاری...

این نظر توسط oryadi در تاریخ 1393/01/21 و 14:29 دقیقه ارسال شده است

به نظر من کاری که در راستای منافع ملی باشد پسندیده است . اکنون ما در آماج توطئه و فریبکاری پان تورکسیم قرار داریم . و این در حالی است که اگر آدم کمی مطالعه کند متوجه میگردد حتی کل آذربایجان (باکو) و قسمت اعظمی از ترکیه از تظر نژادی و فرهنگی به ایران وابستگی دارند و این فقط زبان انهاست که به جبر زمانه ترکی شده بود .
زنده باد هموطنان ایرانی ساکن در آذرآبادگان (آذربایجان)
ایرانی بودن یک مزیت و کلاس دیگری دارد .
پاسخ : زبان ترکی قدمتی فراتر از میزان تفکر شما دوست عزیز داره...

این نظر توسط رئیس همه داشاخهای ثبت احوال در تاریخ 1393/01/21 و 12:40 دقیقه ارسال شده است

ادم داشاخ خودشم داشاغه رئیس بزرگ ثبت احوال مراغه مهندس داشاخ داشاخی نژاد اصل

این نظر توسط تورک اوغلان در تاریخ 1392/12/09 و 18:49 دقیقه ارسال شده است

تا وقتی افسارمان در دست این سگ ها باشد همینطور است. باید با هم زبان هایمان زندگی کنیم تا بتوانیم زبانمان را حفظ کنیم. نه شرقی نه غربی نه زنجان نه اردبیل،اینها همه یک نام دارند و آن آذربایجان است. شور ترک ستیزی را درآورده اند.بس است دیگر ما هم حق زندگی کردن داریم. حق داریم زبان خودمان را بنویسیم. یاشاسین آذربایجان ملتی.

این نظر توسط آزاد مرد در تاریخ 1392/04/22 و 13:09 دقیقه ارسال شده است

اگر قوانین کشور اینه .... این کشور را نمی خواهم

اگر مسلمان بودن و شیعه بودن اینه ..... نمی خواهم

هر چی بر سر این حاکمان ب..... بیاید حقشان است.....

پاسخ : فکر کنم مشکل از خودمون باشه چون قانون نیست و به خاطر کوتاهی کردن خودمون اجازه نمیدن!

این نظر توسط بچه تهران در تاریخ 1392/03/06 و 23:53 دقیقه ارسال شده است

دستشون درد نكنه،خدا عمر طولاني بهشون بده
خوب كاري كردند،--- --
شکلک شکلک شکلک
پاسخ : این حرف شما میزان شعور شما رو میرسونه که قدر --- نمیفهمی!

این نظر توسط میسولی در تاریخ 1392/02/26 و 23:21 دقیقه ارسال شده است

خوف بود ملسیشکلک
پاسخ : خواهش میکنم!
بازم به ما سر بزنی ها شکلک

این نظر توسط اردوغان در تاریخ 1391/10/05 و 16:29 دقیقه ارسال شده است

نامگذاري فرزندان تورك ايران با اسامي تركي، ممنوعيت يا محدوديت؟
ظاهرا در پشت پرده ي مانع تراشي مسئولين ثبت احوال مناطق تورك نشين ايران در مقابل نامگذاري نوزادان اين مناطق با اسامي توركي، بخشنامه هاي محرمانه اي نهفته است. انگيزه ي پان فارسيستي نهفته در پشت توجيه امنيتي براي ارتكاب چنين محدوديتهايي، كاملا هويدا و آشكار است. چرا كه نامگذاري فرزندان يك قوم با اسامي تركي ، هيچ منافاتي با امنيت ملي كذايي نداشته و تنها يك ديدگاه نژادپرستانه ي پنهان در پشت ماجرا كه خط فكري" تضعيف تدريجي ساير زبانها و فرهنگها و نمادهاي غير فارسي " را در ايران دنبال ميكند، با اسم رمز امنيت و وحدت ملي" ميتواند جرات چنين جسارتي را به خود دهد. حقيقت اينستكه چنين كاري بسيار بي ادبانه و توهين به شعور و هويت اقوام - و بطور اخصّ توركان ايران - است .
راه حل:
1- صادر كنندگان چنين بخشنامه هايي سر عقل بيايند يا از سر كار بروند!
2- تا اطلاع ثانوي كه صادركنندگان اين بخشنامه ها سر عقل نيامده اند - يا هنوز سر كار هستند! - ، مردم غيور و شهيدپرور آذربايجان وقتي كه با مقاومت مسئولين غيور در برابر تقاضاي اسامي تركي براي فرزندانشان مواجه شدند ، تقاضاي نام مورد نظر خود را بصورت كتبي بنويسند و به مسئولين غيور تحويل دهند تا فرداي قيامت اين مسئولين غيور نتوانند انكار كنند كه: " ما هيچ مانع و محدوديتي براي نامگذاري نوزادان به اسامي توركي ايجاد نكرده ايم و اين آقا خودش اصرار كرده كه نام فرزندش را " ام كلثوم " يا " فرناز" بگذارد!
وقتي كه شما آذربايجانيهاي غيور بر تقاضاي خود اصرار ورزيد و به راحتي خام حرفهاي مسئولين غيور ثبت احوال و غيره نشويد ، به خداي تبارك و تعالي قسم كه آنها چاره اي جز قبول كردن اسم مورد نظر شما نخواهند داشت!
يكي از دوستان ميگفت وقتي دخترم به دنيا آمد ، رفتم براي شناسنامه اش ، مسئول ثبت احوال فرمود: به مباركي چه اسمي انشالله براي اين كوچولو انتخاب كرده ايد؟
من: تورك اولدوز.
مسئول غيور ثبت احوال: اه ه ه ه ه... همچي اسمي در ليستمان نداريم!
من: پس به ليستتان اضافش كنيد لطفا!
خلاصه هر چه گفت گه اسم ديگري انتخاب كن! من گفتم همين و لاغير! و آخرش هم چون حق با من بود و جناب غيرتمند ايشان كه عملا با اين ممانعت داشت به شعور اينجانب توهين ميكرد ، چاره اي جز تسليم نداشت. داشت؟!
از اين داستان نتيجه ميگيريم كه بايد در تقاضاهاي خود محكم بيايستيم ، اگر واقعا برايمان مهم است! اگر هم نيست كه خود دانيد!
شکلک
پاسخ : کاملا با حرف شما موافقم


کد امنیتی رفرش

پربازدیدترین مطالب:
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود